Torsdag eftermiddag.

Hallå Sverige! :D
Idag har jag varit i Göteborg med pappa och Casper.
Vi gick till något ställe som hette löplabbet och tittade Caspers fötter xd hahah inte så intressant att veta men det va iallafall vad vi gjorde xd Vi gick och tittade på lite olika ställen, hittade värsta fina navelsmycket jag vill ha, ett silvrigt F med strass diamanter, rätt nice :D
Sedan åkte vi till nån pizzeria och åt. Sjukt gott! Värtsa feta salami pizzan, familje pizza fick det bli, och en cola light (y'
Gick bort till den där Vodou utställningen sen som jag dessutom nu har lärt mig att stava rätt till xd
Det va faktiskt väldigt tufft och intressant. Innan vi va där trodde jag ju att man gjorde vodou dockor och typ skadade folk på olika sätt, men det va någon där som berättade att de är bara är en Hollywood myt. Alltså att det är så man gör i filmer bara för att göra det mer spännande. Vodou är en religion. Där alla olika religioner gick ihop för att besegra fransmännen i något krig. Något som va lite smart va att på alla dom här stora vodou dockorna, som va lika stora som riktiga människor, så fanns det massa olika degorationer som symboliserade olika saker, och på alla vodou dockor fanns det massa små speglar lite här och var på kroppen, och de betydde att hur man behandlar dom, blir man själv behandlad. Beteendet speglas tillbaka, och det är ju sant i verkliga livet också, är jag dum mot någon är ju den dum tillbaka, är jag snäll mot någon, är den snäll tillbaka. Rätt enkelt. Och vodou dockorna använde man till att kontakta andar, och tro på olika saker.
Nu orkar jag inte berätta mer om det, ni kan ju alltid åka dit och kolla, faktiskt intresant :D
När vi skulle gå därifrån gick vi och tittade på alla små vodou dockorna man kunde köpa och vad alla betydde, pappa tyckte jag skulle köpa en som hjälpte en att behålla sin pojkvän och tron till honom, och den dockan skyddade också mot andra tjejer som ville ta killen ifrån en. Hahahah xd

Sen åkte vi hem och jag satte mig vid datan.
Nu har jag precis skalat potatis, mot min vilja, men jag va tvungen.
Just nu sitter jag i soffan och chillar framför tv:n och datan då.

När dom andra kommer hem blir det middag, vilket jag tror att jag kommer uppskatta eftersom jag är väldigt hungrig!
Sen en massa packing för min del, för imon bär det av till Skövde och Skadevi cup med tjejerna!
Fy fan va kul det ska bli.

Får se om det blir något mer inlägg ikväll, annars "kanske" jag hinner blogga imon innan jag åker, vilket jag inte tror, eftersom vi har samling i Alingsås klockan 7 på morgonen.

Om vi inte hörs, så får ni ha en fantastiskt bra helg, för det är vad jag kommer ha!

// frida magnusson

HAHHAHAHAHHA jag är snygg på bilden, så är det bara! xd


Kommentarer
Postat av: Sara - Tankar & självförtroende

Skövde is tha shiiit asså! :P

Välkommen säger jag ^^



Bara en liten fråga, var ska ni övernatta?

2009-10-29 @ 22:31:01
URL: http://rizzy.blogg.se/
Postat av: Fridaa :D

svar på Sara - Tankar & självförtroende.



ja du skövde var riktigt bra!

vi som på komvux :)

2009-11-02 @ 22:23:46
URL: http://fridacarooline.blogg.se/
Postat av: eemmaa rosenberg

fin blogg!

kul att du spelar handboll föresten!

kraaaam

2010-09-10 @ 15:09:17
URL: http://erosenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0