Bara lite tankar.

Tänkte berätta en sak för er.
Jag är en person som väldigt lätt tycker synd om folk, vill människor väl och har väldigt lätt att få skuldkänslor! Allt detta kokar ihop sig i vissa lägen. När en kille skriver på facebook i chatten eller pm typ "shit vad snygg" "sötnos, msn?" och sånt där, ni fattar nog. Det första man gör då är ju att gå in på personens profil eller hur? Så kollar man hur gammal den är, vart den bor, bilderna och om den är singel. Och något som då gör mig irriterad är om det står "har ett förhållande med ****". Om en kille har ett föhållande med en tjej, varför stöter/raggar han då på andra? Okej om man ger komplimanger om en tjejs utseende, men dom killarna som gör så är antagligen sånna som gör så till väldigt många tjejer. Och jag som flickvän hade inte kunnat ta det. Nu antar jag då att hon inte vet om något, men hur kul skulle det vara om man fick reda på att ens pojkvän stöter på andra tjejer? Jag hade inte tyck det var okej. Nu är jag dock en person som blir väldigt lätt svartsjuk, men det är ju olika från person till person. Men när detta inträffar, så känner jag mig skylldig, jag känner mig på något sätt elak mot killens flickvän. Även om jag inte svarar eller bara skriver tack, så känner jag mig sjukt dum. Inte för att jag tror det, men tänk om, det skulle förstöra ett förhållande tillslut. Då hade jag kännt sån skam så jag vet inte vad. Men som sagt, så tror jag inte det skulle hända! Sen kan jag säga att varje gång detta händer, så tycker jag synd om tjejen. Tycker synd om henne för att hennes pojkvän går bakom ryggen på henne, stöter på andra tjejer och sånt samtidigt som dom är tillsammans. Det är det vissa killar inte kan förstår, tjejer är inga leksaker. Nu säger jag inte att alla killar är så så ta det inte fel! Det finns många kanon goa killar med vett i skallen, och jag vet lika väl som att jag heter Frida att tjejer gör exakt likadant!

Men om jag hade haft pojkvän hade jag inte klarat av att flörta med andra killar med gott samvete. Jag hade mått dåligt för att jag ljög för min kille. Jag hade till och med berättat det för honom för jag hade kännt mig dum och bortgjord. Men som sagt, alla är olika, jag kanske är lite överkänslig på denna punkten. Men kärlek i helhet är en öm punkt just nu.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar och inte tog det på fel sätt. Syftet var nämligen inte att hänga ut någon eller få någon att känna sig skylldig. Var bara tvungen att skriva av mig lite. Och detta är ju min blogg så då skriver jag om det jag känner för, så länge det inte är kränkande mot någon annan, och det tyckte jag inte att detta var.

Jag är glad att jag iallafall har haft en trogen pojkvän. (litar på han till 100 och vet att han aldrig skulle ha gjort något sånt mot mig) och jag själv är också trogen så jag tycker detta är lte fel. Även om det inte är en stor grej. Men även små saker kan hugga till i hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0