avreagerar mig eller något

känner bara att jag är sjukt trött på falska människor. jag pallar inte ta mer skit. varenda dag är det något. okej fine jag vet att jag kan ha en hård attityd, men det är en fasad, som en försvarsmur. det är inte det att jag blir ledsen och sårad över allt som händer, utan jag tycker bara det tar så mycket onödig energi. och att folk säger helt ovesentliga saker som inte ens stämmer gör mig riktigt irriterad. under allt jag gick igenom från oktober till februari, det var sjukt jobbigt, men det stärkte mig otroligt. jag tar ingen skit längre, jag gör verkligen inte det. jag har lärt mig att försvara mig själv och inte ta åt mig av folk som inte är värda det.  jag syftar inte på någon specifik person just nu, utan mer i allmänhet. är man inte som andra kräver att man ska vara, så är det fel. tycker man inte som någon annan så är det fel. man måste tydligen anpassa sig efter andra människor i alla lägen. okej att man ska anpassa sig så att man inte sårar någon och visar respekt. men att ändra sig och backa undan för att göra folk nöjda för små saker, det är någonting jag aldrig kommer göra. absolut inte. vill ni lägga ner eran energi på att försöka trycka ner mig, så gör det. men ni gör det utan några som helst framsteg. för tro mig, jag kan försvara mig själv om jag skulle behöva. men det krävs mycket för att jag ska gå för långt. tycker bara att alla kan sköta sig själva. man får handlingar för det mesta man gör. och ni ska inte tro att ni kan behandla mig svinigt utan att få konsekvenser för det. ta inte detta inlägget allt för ytligt. och klaga inte på att jag hänger ut någon för det gör jag absolut inte. väljer folk att ta åt sig så får dom göra det. det är inte mitt problem. tolka det hur ni vill, det gör ni oftast ändå.

kan väl sluta detta dystra inlägget med att säga att jag är fantastiska vänner. och utan er hade jag inte varit den jag är <3



fulaste redigeringen jag sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0