Gillar & Ogillar

Nyår!

Passar väl rätt bra att höja nyår lite nu dagarna innan. Stämningen på nyårsafton är oslagbar. Alla är så glada och taggade. Och tolv slaget är det absolut bästa enligt mig. Alla fyrverkerier, så sjukt vackert. Tycker det är rätt häftigt att man skjuter upp grejer i luften som lyser upp den mörka himlen med så många olika färger och mönster. Riktigt vackert. Så mina vänner, ta vara på nyår, det kommer bli galet!


Hur vackert!?










Pälsmössan!

Någonting jag aldrig har förstått mig på är pälsmössan, den såkallade "björnfittan". Jag ogillar dom inte för att det är just päls, för vad jag tycker om päls och fuskpäls osv vet jag inte, så det är en annan femma. Men jag förstår inte hur man kan tycka dessa stora lurviga mössor är snygga? Dom var väldigt inne förra vinter men har även sett folk med dom detta året med. Jag tycker dom är fruktansvärt fula om man får lov att säga så. Haha min pappa har en sån mössa och jag hatar den. Testade en gång och skrattade så jag grät. Man ser ju inte klok ut, man försvinner ju liksom i all päls? Nej, det är någonting jag aldrig kommer sätta på huvudet.










Tycker ni detta var roligt? Är det någonting jag ska fortsätta med? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0