Jesus, vad det snurrar i tankarna.

Sitter här med tända ljus, äter tiramusu (stavning) glass och tänker. haha vad är jag bra på? Jag har ingen talang. Jag är inte bra på något speciellt. Jag kan gå, jag kan se, jag kan höra, jag kan prata, jag kan liksom alla dom där standard grejerna som man bör kunna. Men ingenting utöver det. Jag vill ha en talang, vara riktigt duktig på något. Jag skulle vilja vara bra på att sjunga, riktigt riktigt bra. Skriva egen musik och få dela med mig av till resten av världen. Men eftersom jag inte har någon vidare röst, eller ah, den rent utav suger, så får jag nöja mig med att vara en standard person. Sånna behövs väl dom med. Dom som liksom bara finns där och gör alla normala saker människor gör, och beundrar alla dom som är begåvade och har talanger.

Men nu när jag tänker efter, så har jag nog en liiiiiten talang.
Jag kan knäcka min stortå. Den knäcker när jag rör den. Eller ah alla mina tår knäcker faktiskt när jag går. Men det är nog ingen talang 2011. Ååh, tänk, vad är jag mer bra på. Jag är bra på att,,, skratta, ja, skratta är jag bra på. Jag skrattar åt det mesta. Till och med när jag gråter skrattar jag, ibland iallafall, bara för jag tycker jag låter så rolig eller ser konstig ut när jag gråter. Ni vet när man är jätte ledsen och får ifrån sig några riktiga sånna där "buhu de är så synd om mig" ljud, då skrattar jag, dom är rätt roliga.
Sen så är jag bra på att prata, käften går i ett på mig, 110 km/h. Men det är väl heller ingen hit direkt.

Jag skulle vilja kunna göra massa tuffa saker, typ som gå ner i splitt, spagat, suga på min egen stortå (som alltid knäcker) och kunna vrida armarna runt huvudet, jag kan inte ens hjula, herregud vad är jag för obegåvat barn. Kullebytta kan jag iallafall slå, en framåt då. En bakåt är jag för klumpig för, då trillar jag bara åt sidan. Men under vattnet går det ganska bra!

Käfta emot folk är jag nog också rätt bra på. Det lever en liten bitch i mig faktiskt. Kan vara bra ibland, och dåligt ibland. Men så är det väl med allt? Ibland är det bra att alltid vara glad, ibland dåligt. Jag menar om man alltid är glad, hur skulle det typ se ut om man satt på en begravning och flinade som ett fån? Nej det finns nog nackdelar i allting. Men äh vafan vi försöker se det positiva istället.

Jag tror att allting som händer är menat att hända. Man ska inte försöka göra om saker, det blir som det blir. Man ska helt enkelt leva i nuet och uppskatta det bra man har i sitt liv. Man ska aldrig låta något annat få trycka ner en. Alla gör vi misstag, right? Klart man ångrar dom, men se de som lärdommar istället, man lär sig på sina misstag. Man ser vad man får för konsekvens utav handlingen och gör oftast inte om det felet igen. Och om man gör det, då har man nog inte förstått helt vad man gjorde för fel. För om man inser ett fel man gör, då är man nog beredd att ändra på det.

Men vad vet jag om saker och ting egentligen? Jag är snart sexton år och har hela livet framför mig att lära mig saker. Jag har förhoppningsvis minst 80 år kvar att leva, och på 80 år kan väldigt mycket hända. Jag kommer lära mig otroligt mycket på vägen. Så vem vet, om 80 år kanske jag sitter på ett ålderdomshem och har ett underbart liv att se tillbaka på fullt utav talanger och saker jag är bra på.

Fråga mig inte vad detta inlägget kom ifrån. Det flöt bara på av sig själv. Kanske för att det är natt och jag behöver sömn, fast jag har lika mycket energi som en duracell kanin. Men det är nog dags för mig att somna ifrån dagen som varit och vakna upp till en ny dag, med nya chanser och möjligheter. För imon ska vi ha mysig familjedag. Jag ska kanske få köpa lite ny kamera utröstning och sen ska vi käka lunch tillsammans allihopa, trevligt. Nu kastar jag in handuken för idag, godnatt !



Kommentarer
Postat av: Linnea

Klart du har en talang! Det har alla, och om du inte har hittat den än så kommer du märka det förr eller senare. Dessutom skulle jag säga att du har talang för att skriva bra och känslosamt. Det hade jag velat kunna, men jag avskyr ju ämnet svenska, haha.

Och det med sången, du kan ju rappa " varför ligger min mobil där borta", haha om du kommer ihåg ;)

2011-02-17 @ 10:32:31
URL: http://linnea-lj.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0