It´s all coming back to me.

Jag vill tro på solsken efter regn. Lycka efter olycka. Vill tro på att ett hjärta som är krossat utav en människa kan lagas utav en annan människa. För att vinna måste man våga förlora. Vem fan i denna världen vill förlora? Förlora sig själv i något så ovärt. Hur mycket jag än vill intala mig att det vi kallar kärlek bara skadar mig, så går det inte. Jag mår bra men jag behöver det där sista för att bli hel. Jag tvivlar inte längre på att kärleken inte kan hela mig. Kärleken kanske inte är så absurd som jag alltid intalat mig.
Men det här med lycka. När vet man att man är lycklig? Många stunder den senaste tiden har jag fått ett rus i kroppen som har värmt upp mig innifrån. Jag kallar det glädje, små glädje rus. Jag vill kalla det lycka men tycker att det är ett extremt mäktigt ord. Jag tror jag är rädd att något ska sätta käpparna i hjulen för mig om jag beskriver mig själv som lycklig. Jag har alltid trott att för att vara lycklig måste man vara hel. Då kan inte jag vara lycklig. Kärlekens pusselbitar saknas. När dom läggs på plats, kommer jag tappa något annat då? Man kanske aldrig får allt man önskat. Lycka kanske är att må bra efter sina egna förutsättningar. Man kanske inte måste vara hel för att kunna beskriva sig själv som en lycklig människa.
Om jag blickar tillbaka ett år och jämför det med vart jag står idag, så har mycket ändrats. Jag mår så mycket bättre. Jag kanske faktiskt är lycklig? Iallafall på god väg. Och jag är tacksam för alla snesteg jag har tagit. Jag har lärt mig mycket. Jag vet hur det känns att vara lycklig. Jag vet också hur det känns när någon tar din lycka ifrån dig, stryper den och kastar in dig i en mörk tid utav olycka. Jag vet hur man tar sig ifrån olycka. Jag vet hur man bygger upp det som gått sönder. Allting går att laga, på ett eller annat sätt. Kärleken tar livet av oss alla, men visst finns det inte en människa som klarar sig utan den. Vi alla har känslor som strömmar över ibland. Så länge leve kärlekens lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0