FACEBOOK FÖRHÅLLANDE?

Kollade runt lite på fb och såg att flera av mina vänner har ändrat sina relationsstatusar "från förhållande till singel" "från singel till det är komplicerat" "blabla har ett förhållande med blabla och det är komplicerat" eller hur det nu står. Satt bara och tänkte lite för mig själv, hur viktigt är det egentligen? Alltså, fine, blir man tillsammans med någon och det är seriöst, självklart sprid lite glädje på internet och visa eran kärlek öppet om ni känner er redo för det! Men jag förstår inte riktigt varför man ska visa flera hundra (det är oftast den mängden vänner folk på fb nu för tiden har) människor att man har ett komplicerat förhållande fem minuter efter man har blivit singel och om tre dagar har man ett förhållande och sen är det komplicerat igen. Förstår inte riktigt varför det är så viktigt att visa det på facebook. Är det för att man söker sympati eller varför ska man andra sin relationsstatus så fort man har svackor i ett förhållande. Ni får förstå mig rätt nu, det jag menar är inte att om man blir singel så ska man ha ett facebook förhållande med sitt ex. Det jag menar är att har man att såkallat "på och av" förhållande så kanske man inte behöver ändra sin relationsstatus var och varannan dag? Det finns ju dom som ändrar sin status till singel för att dom har bråkat med sin partner bara för att dom är ovänner. Detta är mina åsikter och jag menar inte att peka ut någon och dömma dom på något sätt. Inget illa mot någon människa. Men det är som sagt vad jag tycker. Och jag tycker att man inte behöver skylta om allting allt för öppet innan man vet hur man ska spela sina kort.
Bilderna kanske fick mitt inlägg att lysa lite dubbelmoral. Jag valde bilderna för att dom handlade om facebook förhållande. 75% av alla bilder som kom upp på weheartit när jag sökte på "facebook relationship" var ju på One direction. Så dessa fick det bli oavsett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0