MITT HJÄRTA ÄR BERÖRT

Kolla gärna på klippet innan ni läser!
Åh jag blir verkligen så ledsen när jag ser sånt här. Världen är så grym och orättvis. Ingen människa i världen förtjänar att leva under dessa omständigheter. Vad hände med världen från första början? Varför var det inte fred i alla våra länder? Varför ska människorna i vissa länder få det så svårt när andra länder har det så bra? Alla borde få leva under samma förutsättningar. Om det är något jag har viljat göra länge så är det att besöka länder som har det svårt efter jag har tagit examen. Jag vill jobba med utsatta människor. Betalt jobb eller inte rör mig inte i ryggen. Att rädda ett liv på en endaste människa är värt mer än alla pengar i världen. Jag kan inte göra allt, men jag kan göra något. Jag vill vara med att förändra världen. Jag vill inte vara en sån människa som bara glider runt och blundar för alla jobbiga saker i världen. Jag vill få ut något utav mitt liv. Innan jag dör så vill jag veta att jag har gjort nytta i våran värld. Tänk om alla hade haft inställningen att alla skulle kämpa för varandra. Tror ni det hade varit annorlunda då? Det tror jag iallafall. Om varenda människa tog ansvar för sig själv och slutade kriga tex. Om alla gjorde det skulle ju krigen utrotas, right? Om varje människa i världen skulle skänka 100 kronor i månaden till föreningar som jobbar för att förbättra här i världen så skulle det göra stor skillnad. Så många människor som vandrar på denna jord. Ska jag vara ärlig så tror jag inte ens hälften av oss gör något för att hälpa till. Det är tragiskt att vi inte bryr oss mer om våra medmänniskor. Förstå mig rätt, jag klandrar ingen, jag pratar bara i allmänhet. Jag själv har inte gjort så mycket för att förändra, jag är 17 år och ganska maktlös. Har hänt att jag har skänkt pengar via sms till olika fonder, men inte så mycket mer. Men som jag nämnde innan så skulle det verkligen vara en dröm för mig om jag får åka och besöka olika länder, hjälpa till och göra allt jag kan för att förändra. Skulle vilja se allt med mina egna ögon, jag tror man hade fått en helt annan inblick och översikt på livet! Detta är ingen tanke jag kommer kasta bort om några år, utan jag vill verkligen fölfölja min dröm. Jag vet att vi kan göra skillnad. Det gäller bara att våga se och aggera. Hoppas ni är med mig! Alla borde få leva på bästa möjliga sätt. ALL KÄRLEK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0