Familj, vänner och pojkvän, ni är allt!

Hej allihopa!
Ligger i sängen och lyssnar på Kents nya album Jag är inte rädd för mörkret. Kan vara det bästa jag har hört på länge, öronorgasm! Tänker gör jag också, en hel del faktiskt. Funderar på hur mitt liv hade sett ut idag om jag hade gjort saker annorlunda. Jag undrar hur allt hade varit om jag aldrig hade slutat på Plusgymnasiet. Undra om det hade fungerat för mig att gå i skolan med tiden eller om jag hade gått in i väggen totalt? En av anledningarna till att jag blev sjukskriven var ju att jag var utbränd. Jag vet att det valet jag gjorde var det bästa för mig, men ibland ångrar man sig självklart. Undrar även hur allt hade varit idag om jag inte hade sagt upp med några idioter jag umgicks med. Det var en jobbig tid och jag valde att fly från verkligheten. Det låter konstigt, men när jag umgicks med en människa som var helt under flötet så fick det mig att känna mig smart. Kanske var det den ökade självkänslan som gjorde att jag höll kvar? Men jag kan inget annat än att skratta åt alla snesteg jag har tagit, för jag mår bra nu. Riktigt bra faktiskt. Jag uppskattar livet så otroligt mycket. Det är något jag har fått lära mig. Jag har jobbat mig uppåt och jag är så jävla stolt över mig själv att jag klarade av att besegra det som tryckte ner mig. Jag har i stort sätt allt jag kan önska mig. Jag har en underbar familj som finns där i vått och torrt. En speciell hyllning till min älskade mamma som har stått stark för mig under flera års tid. Stöttat mig genom alla ångest fyllda nätter som näst intill tagit knäck på mig. Min familj är allt. Har även en helt fantastisk släkt. Förstående och uppmuntrande i alla lägen. Mina vänner har också varit mina klippor. Kan verkligen inte beskriva dom. Så har jag ju också en helt underbar pojkvän som förgyller mina dagar med kärlek och lycka. Han kom in i mitt liv och la den sista pusselbiten på plats. Allt känns faktiskt riktigt underbart just nu. Det enda jag saknar är min mormor, min ängel. Hon är med i varje steg jag tar genom livet. Jag älskar er alla, mina kristaller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0