Jag röker INTE.

Snygg strand kropp! Och fin blogg! jag läser den varjke dag!
Tänkte bara fråga dig om rökning.. Du röker inte va?
Hur vanligt är de bland dina kompisar? Hur många är det som röker varje dag och hur vanligt är de med fest rökning?
Jag går i 7an och vill inte röka men det verkar som att man "måste" iaf feströka för att vara hot. är de så? jag tycker det är äckligt, va tycker du?



fin blogg frida!
Hoppas du kan svara om rökningen. jag vill järna förstå hur de e. Du röker inte va eller fest röker du?
e de vanligt hos dina kompisar och gamla kompisar? Hur många är det som röker varje dag och hur vanligt är de med fest rökning?
Jag går i 7an och vill inte röka men det verkar som man måste iaf fest röka för att vara med. är de så? kan man vara med utan att röka?



svar; Tack för komplimangerna! Tycker dock det är riktigt tråkigt att dagens ungdom i stort sätt känner sig tvingade till att röka, speciellt på fester. Jag kan med handen på hjärtat svära på alla människor jag älskar att jag aldrig har tagit ett bloss på en cigarett. Jag skäms inte överhuvudtaget för att tacka nej till en cigg. Snarare tvärtom, jag ger mig en mental klapp på axeln. Jag har många i min kompiskrets som röker. Jag brukar få väldigt olika reaktioner ifrån människor när dom vill bjuda på en cigg och jag tackar nej. När folk frågar mig om jag röker så svarar jag stolt att jag aldrig har testat. En del tycker det är super töntigt och har nästan försökt trycka in en cigg i munnen på mig för dom vill få mig att börja. Men det är bara att säga ifrån och inte falla för grupptrycket. Men oftast får jag positiva reaktioner, som att folk tycker jag är duktig och att dom önska att dom aldrig hade börjat osv. Vad jag förstår det som är det många människor som tycker att man är "töntig" om man inte röker. Ska jag vara ärlig tycker jag det är mycket töntigare att stå med en cancerpinne i munnen endast för att passa in. Förstå mig rätt, inget illa menat alls till dom som röker. Finns säkert massa människor som började röka utan att det var pga grupptryck. Men om man tänker efter, så tror jag chansen är större att man testar att röka när kompisarna gör det på en fest eller om man mår dåligt över något än att man gör det för skoj skull i sin ensamhet. Det är vad jag tror iallafall!
Och självklart kan du stå med kompisarna utanför en fest när dom röker utan att röka. Att det är någon som inte röker kan ju alltid starta en intressant disskution om vad man tycker och tänker om rökninng kanske? Haha.
Känner du att du inte vill röka, gör det inte. Ingen som klandrar dig för att du tänker ett steg längre. Finns inte en människa på jorden som inte vet att rökning skadar kroppen. Så vill ni inte, låt ingen tvinga er. Säg ifrån och stå upp för din egen vilja och åsikt.
Kärlek!


Tumblr_m1t730byk61r2kaklo1_500_large
2258690_460s_v1_large

6473506049_2fb07eaa3f_z_large


Kommentarer
Postat av: emma s

Tack för dit svar frida! och för att du e så ärlig och säjer som de e! jag ska verkligen inte ens testa rökning, verkar ju helt kasst

2012-05-16 @ 12:15:06
Postat av: Lisa

Kärlek till dig med som är så klok!!!

2012-05-16 @ 12:46:42
Postat av: Anonym

riktigt bra skrivit!

Håller med dig till 100% :)

2012-05-17 @ 18:27:36
URL: http://vickiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0