En sak jag stör mig på...

... är alla dessa ungdomar som är så "like" kåta så det är sorgligt. Ni vet sånna som skriver till en i chatten "gilla min nya profilbild". Haha va? Jag gillar din profilbild om jag tycker att den är fin, inte för att du ber mig. Eller dom som delar sina bilder 10 gånger och skriver "klicka, gilla och kommentera". Vad är det för typ av bekräftelse man söker? Jag förstår verkligen inte. Är du snygg och populär för att du får många likes på din profilbild på facebook? Är du ful för att endast din mamma och bästa vän gillar din bild? Haha men ni fattar principen! 
En annan variant är ju... "Gilla min nya profilbild så har du chansen att bli delad inför 10 000 i kväll". Varför vill man att sin profilbild ska delas inför 10 000 pers? Bara undrar alltså. Hur skulle det på något sätt göra dig till en bättre eller snyggare människa? Det är ju endast för att man söker uppmärksamhet.
Snälla lägg bara av med alla dessa statusar där man söker likes.
Men den "sorten" jag tycker är allra värst är när man skriver nedlåtande kommentarer på någon annans bild/status endast för att få massa likes på sin kommentar. Är det värt att såra en annan människa för att du själv på något jäva vänster ska få en liten egoboost över internet? Nej sånt äcklar mig verkligen.
 
Ja, det var det jag ville få ur mig. PEACE!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0